Toitumisteraapia

Tere tulemast ajakiri Toitumisteraapia veebikeskkonda! 

Siit leiad laia ja regulaarselt uueneva valiku toitumise ja toitumisteraapia põnevamaid teemasid käsitlevaid tõenduspõhiseid artikleid. Kõik artiklid on kirjutatud spetsialistide poolt või nende poolt kriitiliselt üle vaadatud.

Osad toitumiseteemalised artiklid on kättesaadavad tasuta. Kui soovid rohkem lugeda, saad valida kahe erineva lugejapaketi vahel:

  • 1 kuu hinnaga 3 eurot
  • 6 kuud hinnaga 10 eurot

Täpsem info artiklite juures. Head lugemist!

Hiljutised lisatud artiklid

Peavalu ja kohv

Kohvijoomine on iidne traditsioon, mis on levinud üle terve maailma, ning see on paljude inimeste jaoks igapäevane nauding. Kofeiini tarbimist seostatakse krooniliste peavaludega, kuid teisalt on ka leitud, et see aitab peavalude vastu. Vaatleme lähemalt, mis juhtudel kofeiini tarbimine kasuks tuleb, ning millal peaks sellest hoiduma.

Loe edasi

Menopaus ja toitumine

Iga naise elus jõuab kord kätte aeg, mil östrogeeni (naissuguhormooni) produktsioon munasarjades väheneb ja lõpuks lakkab, tuues organismis kaasa hormonaalse tasakaalu muutumise. Meditsiinis nimetatakse seda perioodi klimakteeriumiks ehk üleminekueaks. Kuidas toetada oma tervist menopausi ajal toitumisega?

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kilpnäärme alatalitlus ja toitumine

Hüpotüreoos ehk kilpnäärme alatalitlus on seisund, mille puhul kilpnääre ei tooda piisavalt hormoone. Kilpnääre on väike, liblikakujuline nääre, mis paikneb kaela eesosas. Kilpnääre toodab hormoone trijodotüroniini (T3) ja türoksiini (T4), milleks ta kasutab mineraalainet joodi. Kilpnäärmehormoonid mõjutavad praktiliselt iga raku, koe ja organi arengut, kasvu ja metabolismi. Neil on oluline roll nii embrüo arengus kui ka tugev mõju täiskasvanu ainevahetusele.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Lihtsad toitumissoovitused veresuhkru tasakaalustamiseks

Neli väga lihtsat toitumissoovitust, kuidas tasakaalustada oma veresuhkrut.

Loe edasi

Toiduained ja alkohol migreeni vallandajatena

Mitmetel toiduainetel on täheldatud seost peavaludega. Näiteks selgus Inglismaal kahe aasta jooksul (1989-1991) peavaluga haiglasse saabunute küsitlemisel, et 429-st migreenihaigest 16,5%-l on peavalud seotud juustu ja/või šokolaadiga, 18,4% olid tundlikud alkohoolsetele jookidele üldse, 11,8% aga punasele veinile ning 28% õllele.

Loe edasi

Peavalule vastu teistmoodi

Need, kes on kogenud peavalu, teavad, kui palju see võib häirida normaalset tegutsemist. Peavaludel võib olla erinevaid põhjusi, kuid levinumad on niinimetatud pingepeavalud. Nagu nimest võib välja lugeda, peitub nende põhjus meie kehas tekkinud pingetes. Niisugused peavalud võivad kesta poolest tunnist mitme päevani, esineda episoodiliselt või olla kroonilised.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Viljatus ja toitumine

Viljatus on Eestis üha süvenevaks probleemiks, mille põhjused võivad olla väga erinevad. Naiste viljakust mõjutab kõige enam asjaolu, et lapsi…...

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Prostata suurenemine ehk healoomuline eesnäärme adenoom

Eesnäärme adenoom on meestel kõige sagedasem healoomuline kasvaja, mille esinemissagedus on otseses sõltuvuses mehe vanusest. Nii esineb prostata suurenemist umbes 20 protsendil meestest vanuses 41-50 eluaastat, vanuses 51-60 eluaastat on vastav näitaja juba 50%, üle 80 aastastel meestel aga juba üle 90%. Ka urineerimishäirete esinemissagedus kasvab seoses vanusega.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Mida arvata toidukaloraaži piiramisest?

Kuidas saada lahti mõnest liigsest kehakaalu kilost, isegi mõnekümnest kilost? Rannahooaeg on ju käes! Esimene mõte on enamasti vähem süüa ehk piirata toidukaloraaži. Toidust saadavat kalorihulka võib vähendada mitmel viisil – näiteks piirata lühikest aega väga oluliselt toiduvaliku üldist kaloraaži, hoida kalorite taset suhteliselt madalal pikema perioodi jooksul, või siis viia teatud toitainegrupi (nt süsivesikud) osakaal menüüs miinimumini. Selle kõik võib kõnekeeles kokku võtta dieeditamisena.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Premenstruaalse sündroomi (PMS) klassifikatsioon sümptomite alusel

PMS-i puhul esineb erinevaid hormonaalseid muutusi ja sellest tingituna ka mitmesuguseid sümptome. Dr. Guy Abraham`i poolt eelmise sajandi 80-ndatel avaldatud huvitav klassifikatsioon jagab PMS-iga naised nelja alagruppi, mis erinevad üksteisest sümptomite iseloomu, hormonaalse mustri ja ainevahetuslike häirete poolest.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Premenstruaalne sündroom (PMS)

Küllap on iga naisterahvas vähemalt kord elus tundnud, kui raske on füsioloogiliselt olla naine. Naiste keha peab hakkama saama sünnitusega, ning igakuiselt toimub menstruatsioon. Mõnede andmete järgi tunneb peaaegu 90% naisi ka mingeid premenstruaalse sündroomi ehk PMS-i sümptome. Enamasti mitte väga tõsiseid. Samas kogeb üsna suur hulk viljakas eas naisi (13-18%) vaevusi, mis on piisavalt tõsised, et diagnoosida PMS-i raskeimat vormi premenstruaalset düsfoorilist häiret (PMDD).

Loe edasi

Migreeni toitumisteraapia juhtum

50ndates eluaastates naisterahvas räägib oma loo, kuidas leidis aastakümneid kimbutanud migreenitüüpi peavaludele abi t6oiduvaliku kontrollimisest. Peavaluhooge näisid soodustavat suurem pinge ja koormus ning sellele järgnev lõõgastus (näiteks töönädala lõpp), menstruatsioonitsükli teatud faasid, kuid paljudel juhtudel ei olnudki võimalik põhjusi tuvastada.

Loe edasi