Uni

Hiljutised lisatud artiklid

Melatoniin, selle tootmine ja sisaldus toitudes

Melatoniini ehk unehormooni eritab peamiselt käbinääre. See asub kahe ajupoolkera vahel ja meenutab kujult männikäbi, idamaades on käbinääret kutsutud kolmandaks silmaks. Melatoniini süntees toimub eeskätt öösel, siis toodetakse seda 10-20 korda rohkem kui päeval.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Unetuse vastu ilma ravimiteta

Meie tervise jaoks on piisav uni lausa hädavajalik. Une ajal toimuvad kehas olulised füsioloogilised protsessid ning pikaajaline unetus võib anda oma panuse tervise halvenemisse. Unetuse põhjuseid võib olla palju ning nagu igale probleemile, tuleks ka unetusele läheneda põhjuste tasandil.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kuidas söömisega und toetada

See, et unel ja unetusel on tugev seos toitumisega, võib esmapilgul kummaline tunduda. Sedavõrd kummaline, et paljud inimesed ei oska ise selle peale tullagi. Minugi jaoks oli esialgu üllatuseks, et paljud toiduained sisaldavad päris suurel hulgal unehormooni melatoniini. Und aga mõjutavad tegelikult mitmed toitumisega seotud tegurid.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Uni on organismile hädavajalik

Inimene magab igal öösel keskmiselt 7,5 - 8 tundi. Uuringud näitavad unepuuduse tõsiseid tagajärgi, sh depressioon, hingamishäired ja südamehaigused. Öisest unetusest tingitud päevane unisus seondub mäluhäirete, suhtlemisprobleemide ja töövõime langusega. Unetutel esineb sagedamini ka autoõnnetusi ning tõsise vigastuse või surmaga lõppevaid tööõnnetusi.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi