Kehakaal

Hiljutised lisatud artiklid

Süsivesikud mõjutavad vere glükoositaset erinevalt

Veresuhkru taset mõjutavad tugevalt toiduainete glükeemiline indeks (GI) ja glükeemiline koormus (GK). Madala GI-ga toidust pärit glükoos imendub vereringesse aeglaselt ning tõstab veresuhkru taset pikkamööda. Sellele vastuseks peab ka kõhunääre tootma palju vähem insuliini. Eriti oluline on veresuhkru üle kontrolli saavutamine diabeetikutel, kuid veresuhkru tase mõjutab ka südame-veresoonkonna seisundit ja kehakaalu.

Loe edasi

Kuidas vältida anoreksiat ja buliimiat läbi tervisliku toitumise

Psühholoogilisest aspektist vaadatuna on anoreksial ja buliimial palju ühist. Nii anorektikuid kui buliimikuid iseloomustab äärmuslik hirm olla paks ning soov olla sale – erinevus on selles, et anorektikutel ei esine liigsöömise episoode. Buliimik leevendab pinget või depressiooni õgimishoogudega, mis tavaliselt vahelduvad rangete paastude või dieetidega.

Loe edasi

Liigse kehakaaluga seotud terviseprobleemid

Liigne kehakaal on saamas järjest suuremaks probleemiks kogu maailmas. Hirmutav on lugeda statistikat. 20% täiskasvanutest on rasvunud ja üha suurem probleem on laste ülekaalulisus, 16% lastest on ülekaalulised või rasvunud. TAI korraldatud Eesti kooliõpilaste uuringu 2017/2018 järgi on Eestis ülekaaluliste (sh rasvunud) 11-, 13- ja 15-aastaste õpilaste osakaal suurenenud 2001. aastast 2017. aastani keskmiselt ligi kolm korda.

Loe edasi

Lihtsad toitumissoovitused veresuhkru tasakaalustamiseks

Neli väga lihtsat toitumissoovitust, kuidas tasakaalustada oma veresuhkrut.

Loe edasi

Mida arvata toidukaloraaži piiramisest?

Kuidas saada lahti mõnest liigsest kehakaalu kilost, isegi mõnekümnest kilost? Rannahooaeg on ju käes! Esimene mõte on enamasti vähem süüa ehk piirata toidukaloraaži. Toidust saadavat kalorihulka võib vähendada mitmel viisil – näiteks piirata lühikest aega väga oluliselt toiduvaliku üldist kaloraaži, hoida kalorite taset suhteliselt madalal pikema perioodi jooksul, või siis viia teatud toitainegrupi (nt süsivesikud) osakaal menüüs miinimumini. Selle kõik võib kõnekeeles kokku võtta dieeditamisena.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kaalu langetamine

Kaalu langetamiseks soovitatakse ja üritatakse kasutada paljusid erinevaid dieete, aga ka toidulisandeid. Mõnikord otsustatakse kaalulangetusmeetodiks valida kirurgia. Kõige lihtsam ja loomulikum kaalulangetamise meetod on tervislik toitumine. Millegipärast seda meetodit sageli ei armastata.

Loe edasi

Hoia oma tunded ja toit lahus!

Olen juba kõike proovinud, kui mitte miski ei aita. See on tuttav mõte paljude ülekaaluga kimpus olevate inimeste suust. Mis on need mehhanismid meie sees, mis kaalu langetamist takistavad? Sageli on liigse kehakaalu püsimise põhjuseks valed toitumisharjumused. Miks me aga isegi siis, kui teame, et toitume ebatervislikult, ei suuda oma söömiskäitumist muuta?

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Ketogeenne dieet – imeravi ülekaalu vastu või mitte?

Inimesed on üha enam hädas ülekaaluga, ning sellega seoses ilmub turule järjest rohkem dieete, mis imelist kaalulangust ja muid tervisehüvesid lubavad. Ühena nendest on populaarsust kogumas ketogeenne dieet. Meie keha jaoks on kõige lihtsam saada energiat süsivesikutest ehk maakeeli suhkrutest. See on ka üks põhjus, miks kõige sagedamini tunneme ihalust just süsivesikuterikaste toitude järele. Ketogeense dieedi puhul aga viiakse süsivesikute osakaal väga madalaks, ning kehale antakse energiat alternatiivsest allikast – rasvadest.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kaalu langetamiseks valmistumine

Toitumisharjumuste ja elustiili muutmiseks valmistumine on nagu treeningkoormuse järkjärguline tõstmine. Esialgu võib tunduda, et vajalike muutustega on võimatu toime tulla, kuid nagu treeningutegi puhul, muutub see, mis esimesel korral tundus väga raske, harjutades üha jõukohasemaks. Samamoodi tuleks võtta aega uue toitumisviisiga harjumiseks ning suhtuda sellesse protsessi realistlikult.

Loe edasi

Insuliinresistentsus – kui hädavajalik hormoon ei pääse kehas enam löögile

Inimese toitumine on sõltunud loodusest ja selle rütmidest, kuid praeguseks oleme saavutanud õndsusseisundi, kus saame väga vähese füüsilise vaevaga endale suurel hulgal toitu hankida. Kahjuks aga oleme selle tagajärjel silmitsi süveneva ülekaalulisuse ning sellest tulenevate terviseprobleemidega. Insuliinresistentsus on seisund, mis on seotud II tüüpi diabeediga.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Mõtteid söömishäiretest

Ainuüksi USA-s kannatab söömishäirete all 30 miljonit inimest ning iga 62 minuti järel sureb seal inimene söömishäire tagajärjel. Söömishäired on psühhiaatriliste häirete seas kõige suurema suremusmääraga. Tegemist on kurva statistikaga ning kindlasti on vaja küsida, mis põhjustab tänapäeval haigestumise kasvu.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kaalu langetamine

Kaalu langetamiseks soovitatakse ja üritatakse kasutada paljusid erinevaid dieete, aga ka toidulisandeid. Mõnikord otsustatakse kaalulangetusmeetodiks valida kirurgia. Tegelikult on kõige lihtsam ja loomulikum kaalulangetuse meetod aga tervislik toitumine. Vaatame lähemalt, mida see endast kujutab ja tutvume kaalulangetusmeetoditega, mille mõju meie tervisele ei ole hea.

Loe edasi