Laste toitumisnõustaja õpe
↑ Algavad kursused (kliki peale, et näha täpsemat kirjeldust ning ajakava) ↑
Miks õppida laste toitumisnõustajaks?
- Suurenev vajadus eriala spetsialistide järele: Laste tervis ja toitumine on tänapäeval üha olulisemad teemad. Spetsialiseerumine laste toitumisele vastab kasvavale nõudlusele spetsialistide järele, kes oskavad pakkuda asjatundlikku nõustamist lastega peredele.
- Professionaalse arengu võimalus: Spetsialiseerumine laste toitumisnõustajaks avardab sinu teadmisi ja oskusi muutes sind oma valdkonnas veelgi hinnatumaks ja konkurentsivõimelisemaks.
- Mõju tulevikule: Tervisliku toitumise harjumuste juurutamine juba lapsepõlves mõjutab positiivselt laste tervist ja elukvaliteeti kogu nende edaspidiseks eluks. Sinul on võimalus aidata kujundada tervemaid tulevikupõlvkondi.
- Põhjalik ettevalmistus: Meie kursus annab sulle põhjaliku ettevalmistuse ja praktilised oskused, et pakkuda tõhusat ja teaduspõhist toitumisnõustamist lastega peredele.
- Personaalne lähenemine: Võrreldes täiskasvanutega on laste toitumisel teatavad eripärad. Õppides laste toitumisnõustamist saad pakkuda lapse vajadustest lähtuvat personaalset nõustamisteenust.
LASTE TOITUMISNÕUSTAJA õpe
LÜHITUTVUSTUS: Laste toitumisnõustaja õpe on täiendkoolitus praktiseerivatele toitumisnõustajatele, kes soovivad spetsialiseeruda laste toitumisnõustamisele. Kursuse lõpetanu on saanud põhjaliku ettevalmistuse, mis võimaldab pakkuda asjatundlikku toitumisnõustamist lastega peredele toetades sel viisil laste tervist ja arengut.
TOIMUMISE AEG JA KOHT: Laste toitumisnõustaja õppe auditoorne osa koosneb kahepäevastest tsüklitest kord kuus. Õpe kestab 8 kuud (16 õppepäeva) ning toimub veebipõhiselt läbi Zoomi. Kõikide õppepäevade algus on 9.30. Õppepäeva orienteeruv lõpp on 16.00-16.30. Õppepäeva pikkus on 8 tundi, millele lisandub iseseisev praktiline nõustamine ja kodutööde tegemine.
ÕPE ON TASULINE: Õppetasu on 1280 eurot (tasumine kuumaksetena 160 eurot kuus).
KUIDAS TULLA ÕPPIMA: Õppe eelduseks on Tervisekoolis või mõnes teises koolis toitumisnõustaja õppe läbimine ning 15 kliendi toitumisnõustamise kogemus (sh vähemalt 5 toitumise probleemiga lapse või tema pereliikme nõustamine) ning soovitatavalt lastega töötamise või lapse kasvatamise kogemus.
Kooli astudes esitab õppija vabas vormis avalduse (peavad olema märgitud õppija isikukood, aadress, telefoninumber, arve info jm) ja koopia toitumisnõustaja õppe lõputunnistusest (kui on õpitud mujal kui Tervisekoolis).
Lisainformatsiooni küsi telefonil +372 53 451 065 (Mari-Liis Väli) ning e-kirja teel aadressilt vali.mariliis@gmail.com. Kursusele registreerimiseks vajalikud dokumendid saada silvia@tervisekool.ee.
Muu oluline info:
- Õppekavad
- Koolitajad
- Kooli õppetöö korraldus ja kvaliteet
- Õppetasu maksmise kord
- Õppija ja kooli vaheline leping (jõustub II moodulis)
Õppe maht on kokku 320 tundi (sh 68 t teooriaõpet videoloengutena, 16 t teooria- ja praktikaõpet, 96 t praktikaõpet koolikeskkonnas, 70 t praktikat töökeskkonnas, 70 t iseseisvat tööd)
KOOLITAJAD
Enamus koolitajatest on raamatu „Laste toitumine ja tervis“ 2024. aasta väljaande autorid ning mitme lapse emad.
Sirli Kivisaar, funktsionaalse toitumise terapeut ja mänguteraapia eestvedaja ning maaletooja Eestis, on aidanud parandada lugematute laste elukvaliteeti. Tänu põhjalikele teadmistele mänguteraapiast suudab Sirli pakkuda uuenduslikke lahendusi ka toitumiskäitumise probleemidele.
Tervisekooli juht ja koolitaja Annely Soots on kolme lapse ema ja kaheksa lapse vanaema. Tema rikkalik kogemus laste toitumise ja söömiskäitumise probleemidega ning teadmised psühholoogia, arstiteaduse ja toitumise vallas teevad temast vaieldamatult oma ala hinnatud spetsialisti.
Toitumisterapeut ja MTÜ Meelte Kool eestvedaja Triin Muiste on töötanud sadade laste ja nende vanematega, tegeldes erinevate toitumisprobleemidega ning rakendades mitmeid lähenemisviise nende lahendamiseks. Lisaks koolitab Triin lasteaia- ja koolikokkasid, et parandada laste toitumisharjumusi haridusasutustes.
ÕPPEPÄEVADE SISU LÜHITUTVUSTUS
1. õppetsükkel
Kaks õppepäeva LAPSE ARENG, ERI VANUSES LAPSEGA SUHTLEMINE Koolitajad: Annely Soots ja Sirli Kivisaar | Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist: – Arengupsühholoogia õppematerjali läbitöötamine. Teooria- ja praktikaaõppe teemad: Esimene õppepäev, koolitaja Annely Soots – Arengupsühholoogia, laps erinevates eaperioodides. – Erinevad arenguteooriad. – Lapse areng, seda mõjutavad faktorid. Teine õppepäev, koolitaja Sirli Kivisaar – Suhtlemine erinevates eaperioodides lastega.Erinevas eaperioodis laps ja tema söömine. – – Suhtlemine eri eas lapsega ja lapse söömisprobleemide korral. – Praktilised harjutused. Iseseisev töö: – Teooriatöö küsimustele vastamine. |
2. õppetsükkel
Kaks õppepäeva LAPS PERES, PEREPSÜHHOLOOGIA, SUHTLEMINE LAPSEGA Koolitajad: Pereterapeut Helmer Hallik ja Annely Soots | Teooria- ja praktikaõppe teemad: Esimene koolipäev, koolitaja pereterapeut – Perepsühholoogia ja perenõustamine. – Pereteraapiasse suunamise vajadus. – Juhtumite näited. Teine päev, koolitaja Annely Soots – Laps peres (pere lapse vajaduste rahuldajana, erinevad kasvatuse tüübid, suhtlemine peres). – Lapse ja pere nõustamise eripärad. – Söömisharjumuste kujunemine ja muutumine/muutmine perekonnas. – Juhtumite näited. Iseseisev töö: – Eneseanalüüs – päritoluperekonna mõju minu arengule ja täiskasvanueale ja toitumisharjumustele. – Õppematerjali läbitöötamne: Perekond lapse vajaduste rahuldajana ja erinevad kasvatuse viisid. Suhtlemine lapse ja perega. EV seadusandlus. |
3. õppetsükkel
Kaks õppepäeva ERI VANUSES LAPSE JA TEMA PERELIIKMEGA SUHTLEMINE, SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAMINE, EFEKTIIVSED NÕUSTAMISTEHNIKAD Koolitaja: Sirli Kivisaar | Teooriaõppe teemad: – Nõustamistehnikad lapsevanema nõustamisel lapse ja pere söömise osas. – Laste sööma motiveerimine – erinevad meetodid. – Lapsevanema õpetamine toitu valmistama, last sööma motiveerima jms – meetodid, kuidas seda teha. Lapse väärkohtlemine ja lastekaitse. Praktikaõppe teemad: – Suhtlemise ja nõustamise tehnikate harjutamine. – Eneseanalüüside arutelud teemal: pere mõju toitumisharjumuste kujunemisele. Praktika töökeskkonnas: – Igas eagrupis lapse ja/või tema pere nõustamine, sh jätkunõustamised. Praktikaõpe töökeskkonnas: – Igas eagrupis lapse ja/või tema pere nõustamine, sh jätkunõustamised Iseseisev töö: – Õppematerjali läbitöötamine: suhtlemistehnikad ja nõustamistehnikad. |
4. õppetsükkel
Kaks õppepäeva LAPSE TOITUMINE JA LAPSE NING PERE TOITUMISNÕUSTAMINE Koolitajad: Triin Muiste, Sirli Kivisaar ja Annely Soots | Teooriaõppe teemad: – Eri vanusegrupis lapse toitumisnõustamine: imiku lisatoit ja näputoit; väikelapse toitumine; koolieeliku toitumine; kooliealise lapse ja nooruki toitumine. – Meeltepõhine toitumine. – Söömiskäitumise eripärad erinevates eaperioodides. – Söömishäirete äratundmine ja nende ennetamine. – Lapse toitumise hindamine: olulised hindamise aspektid, hindamisvormi kasutamine. Praktikaõppe teemad: -Juhtumianalüüsid ja ajurünnak söömishäirete ennetamise teemal. Iseseisev töö: – Väikelapse või koolieeliku menüü koostamine – ühe nõustatud pere jaoks koostatud menüü, kus on näidatud ära, kuidas konkreetne laps võiks päeva jooksul süüa. – Õppematerjali läbitöötamine: vastavad peatükid „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatust. |
5. õppetsükkel
Esimene õppepäev ÜLEKAALULISE JA RASVUNUD LAPSE JA TEMA PERE NÕUSTAMINE Koolitaja: Kati Lüüs-Ploomipuu | Teooriaõppe teemad: – Ülekaalulisuse probleem lapseeas. – Ülekaalu nõustamine erinevas vanuses laste puhul. Praktikaõppe teemad: – Juhtumianalüüsid. Praktikaõpe töökeskkonnas: – Ühe kaalujuhtumi nõustamine tulemuste saavutamiseni. Iseseisev töö: – Menüü koostamine ülekaalulisele lapsele ja tema perele. – Õppematerjali läbitöötamine: ülekaalulisus lapseeas, kaalulangetamise toitumisnõustamise juhis lapse ja pere nõustamisel. |
Teine õppepäev LASTE JA NOORUKITE VAIMSED PROBLEEMID JA TOITUMISNÕUSTAMINE Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Karin Järvis | Teooriaõppe teemad: – Õppimise, käitumise, tähelepanu- ja keskendumishäirete seos toitumisega. – Aktiivsus ja tähelepanuhäire ja toitumise seosed, toitumisnõustaja pädevus ja edasisuunamise/koostöö vajaduse väljaselgitamine. Praktikaõppe teemad: – Juhtumianalüüsid. Iseseisev töö: – Teooriatöö küsimustele vastamine. – Õppematerjalide läbitöötamine: ETTA toitumisnõustamise juhis vaimse tervise toetamiseks. |
6. õppetsükkel
Esimene õppepäev LASTEASUTUSED LAPSE SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAJANA Koolitaja: Ülle Prommik | Teooriaõppe teemad: – Lasteasutuse mõju eri eas laps toitumisele. – Lasteasutuste menüüde parendusvõimalused, toitumisnõustaja roll. Praktikaõppe teemad: – Juhtumite arutelud: koostöö lasteasutustega ja muutuste suunamine, toitumisnõustaja suutlikkus ning pädevus. |
Teine õppepäev MÄNGULISED TEHNIKAD LASTELE TERVISLIKU TOITUMISE ÕPETAMISEKS Koolitaja: Sirli Kivisaar | Praktikaõppe teemad: – Mängulised tehnikad, mille abil õpetada lastele tervislikku toitumist koolis, lasteaias, eravastuvõttudel. – Mänguliste vahendite kasutamine laste nõustamisel (käpiknukud, lauamängud, loovterapeutilised lähenemised jne), erinevad mängulised vahendid. – Meeltepõhine toitumine. |
7. õppetsükkel
Esimene õppepäev SELEKTIIVNE EHK VÄLTIV SÖÖMISKÄITUMINE Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Karin Järvis | Teooriaõppe teemad: – Selektiivne söömine ehk vältiv söömiskäitumine. – Erinevad lähenemised lapse paremini ja rohkemaid toite sööma saamiseks. – Vältiv-piirav söömishäire ja toitumisnõustaja pädevus selle äratundmisel ning abi saamiseks edasisuunamisel. Praktikaõppe teemad: -Juhtumianalüüsid. Iseseisev töö: – Õppematerjali läbitöötamine: „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatu peatükk, ETTA juhis valiva söömiskäitumise korral toitumisnõustamiseks. |
Teine õppepäev TOIDULISANDID LAPSELE, LASTE TOITUMISNÕUSTAJA KOMPETENTS Koolitaja: Eliisa Hermlin | Teooriaõppe teemad: – Toidulisandi valimine lapse toidulaual puudujääkide likvideerimiseks, toitumisnõustaja kompetents. Praktikaõppe teemad: – Juhtumianalüüsid. Iseseisev töö: – Teooriatöö. – Õppematerjalide läbitöötamine: ETTA toitumisnõustamise juhised toidulisandite soovitamiseks. |
8. õppetsükkel
Kaks õppepäeva LAPSE JA PERE TOITUMISNÕUSTAMISE PRAKTIKA, ARVESTUS Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Annely Soots | Praktikaõppe teemad: – Juhtumianalüüsid. – Lapse ja pere nõustamise seansside vaatlemine. Arvestuse saamiseks on vajalik ühe enda jaoks väljakutseks osutunud juhtumi esitlemine. |