Laste toitumisnõustaja õpe

↑ Algavad kursused (kliki peale, et näha täpsemat kirjeldust ning ajakava) ↑
Miks õppida laste toitumisnõustajaks?
  1. Suurenev vajadus eriala spetsialistide järele: Laste tervis ja toitumine on tänapäeval üha olulisemad teemad. Spetsialiseerumine laste toitumisele vastab kasvavale nõudlusele spetsialistide järele, kes oskavad pakkuda asjatundlikku nõustamist lastega peredele.
  2. Professionaalse arengu võimalus: Spetsialiseerumine laste toitumisnõustajaks avardab sinu teadmisi ja oskusi muutes sind oma valdkonnas veelgi hinnatumaks ja konkurentsivõimelisemaks.
  3. Mõju tulevikule: Tervisliku toitumise harjumuste juurutamine juba lapsepõlves mõjutab positiivselt laste tervist ja elukvaliteeti kogu nende edaspidiseks eluks. Sinul on võimalus aidata kujundada tervemaid tulevikupõlvkondi.
  4. Põhjalik ettevalmistus: Meie kursus annab sulle põhjaliku ettevalmistuse ja praktilised oskused, et pakkuda tõhusat ja teaduspõhist toitumisnõustamist lastega peredele.
  5. Personaalne lähenemine: Võrreldes täiskasvanutega on laste toitumisel teatavad eripärad. Õppides laste toitumisnõustamist saad pakkuda lapse vajadustest lähtuvat personaalset nõustamisteenust.

LASTE TOITUMISNÕUSTAJA õpe – erialane süvendus neile, kes soovivad toetada laste tervist ja arengut

Kas oled praktiseeriv toitumisnõustaja ja tunned, et tahaksid süvitsi mõista laste toitumise eripärasid? Laste toitumisnõustaja õpe on mõeldud just neile, kes soovivad pakkuda professionaalset tuge lastega peredele ja panustada laste tervislikku arengusse.

Kuidas õpe toimub?
  • Õppepäevad: kord kuus, kahepäevased tsüklid läbi zoomi
  • Kestus: 10 kuud / 18 õppepäeva
  • Kellaajad: iga õppepäev algab kell 9.30 ja lõpeb orienteeruvalt 16.00–16.30
  • Lisaks: iseseisev praktiline nõustamine ja kodutööd
  • Õppe maht on kokku 320 tundi.
  • Koolitust pakume kord aastas. Kursus avatakse, kui registreerub vähemalt 10 osalejat.
Õppetasu ja maksmine
  • Kogu õppetasu: 1600€
  • Kuumaksed: 160€ kuus
Osalemiseks on vajalik:
  • Toitumisnõustaja õppe läbimine (Tervisekoolis või mujal).
  • Vähemalt 15 kliendi nõustamise kogemus, sh minimaalselt 5 lapse või lapse pereliikme toitumisprobleemide nõustamine.
  • Soovituslik: kogemus lastega töötamisel või lapse kasvatamisel.
Kuidas registreeruda?

Kirjuta silvia@tervisekool.ee vabas vormis avaldus, kus on kindlasti kirjas:

  • kool, kus on omandasid toitumisnõustaja teadmised (kui õppisid mujal kui Tervisekoolis, lisa ka lõputunnistuse koopia);
  • isikuandmed (telefoninumber ja isikukood);
  • arve tasumise info, kui soovid arvet ettevõttele.

Lisainfo ja küsimuste korral kirjuta silvia@tervisekool.ee või helista +372 53 615 681.  

Muu oluline info:

KOOLITAJAD

Enamus koolitajatest on raamatu „Laste toitumine ja tervis“ 2024. aasta väljaande autorid ning mitme lapse emad.

Sirli Kivisaar, funktsionaalse toitumise terapeut ja mänguteraapia eestvedaja ning maaletooja Eestis, on aidanud parandada lugematute laste elukvaliteeti. Tänu põhjalikele teadmistele mänguteraapiast suudab Sirli pakkuda uuenduslikke lahendusi ka toitumiskäitumise probleemidele.

Tervisekooli juht ja koolitaja Annely Soots on kolme lapse ema ja kaheksa lapse vanaema. Tema rikkalik kogemus laste toitumise ja söömiskäitumise probleemidega ning teadmised psühholoogia, arstiteaduse ja toitumise vallas teevad temast vaieldamatult oma ala hinnatud spetsialisti.

Toitumisterapeut ja MTÜ Meelte Kool eestvedaja Triin Muiste on töötanud sadade laste ja nende vanematega, tegeldes erinevate toitumisprobleemidega ning rakendades mitmeid lähenemisviise nende lahendamiseks. Lisaks koolitab Triin lasteaia- ja koolikokkasid, et parandada laste toitumisharjumusi haridusasutustes.

Psühholoog ja toitumisnõustaja Karin Järvis on alates 2016. aastast keskendunud laste ja perede toetamisele. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli koolipsühholoogia erialal, läbinud toitumisnõustaja ja imetamisnõustaja koolitused. Karin on spetsialiseerunud varase ea toitumisele ning vältiva söömismustriga laste perede nõustamisele, ühendades oma töös vaimse tervise ja toitumise teadmised.

Ülle Prommik on kogenud tervisespetsialist, kes on aastaid kujundanud Tartu lasteaedade ja koolide terviseedenduse võrgustikku. Ta on toitumisnõustaja, õpetaja ja projektijuht, kes panustab laste toitumisteadlikkuse ja jätkusuutliku toidukultuuri edendamisse. Lisaks kuulub ta Tartu haridusasutuste toitlustuse korraldusmeeskonda. Ülle on nelja lapse ema ja kümne lapselapse vanaema.

ÕPPEPÄEVADE SISU LÜHITUTVUSTUS

1. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPSE ARENG, ERI VANUSES LAPSEGA SUHTLEMINE
Koolitajad:
Annely Soots ja
Sirli Kivisaar
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
– Arengupsühholoogia õppematerjali läbitöötamine ja videoloengu kuulamine.

Teooriaõppe teemad (Sirli Kivisaar):
– Suhtlemine erinevates eaperioodides lastega.
– Erinevas eaperioodis laps ja tema söömine.
– Laste nõustamise eripärad.
– Söömisharjumuste kujunemine ja muutumine/muutmine perekonnas.

Praktikaõppe teemad (Annely Soots):
– Erinevas eaperioodis laps toitumisnõustamises.
– Arenguteooriate rakendamine toitumisnõustamises, lapse arengut mõjutavad faktorid.
– Suhtlemisharjutused.

Iseseisev töö:
– Teooriatöö küsimustele vastamine.
– Nõustamistehnikate õppematerjali läbitöötamine.

2. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPS PERES, PEREPSÜHHOLOOGIA, SUHTLEMINE LAPSEGA
Koolitajad:
Pereterapeut Helmer Hallik ja
Annely Soots
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
Nõustamistehnikate kordamine.
Suhtlemispsühholoogia video vaatamine.
Õppematerjali läbitöötamine ja videoloengu kuulamine:
– perekond lapse vajaduste rahuldajana ja erinevad kasvatuse viisid.
– suhtlemine lapse ja perega.
– EV seadusandlus.

Teooria- ja praktikaõppe teemad (Helmer Hallik):
– Perepsühholoogia ja perenõustamine.
– Pereteraapiasse suunamise vajadus.
– Juhtumite näited.

Teooria- ja praktikaõppe teemad (Annely Soots):
– Laps peres (pere lapse vajaduste rahuldajana, erinevad kasvatuse tüübid, suhtlemine peres).
– Lapse ja pere nõustamise eripärad ja nõustamisseansi läbiviimise harjutamine.

Iseseisev töö:
– Eneseanalüüs – päritoluperekonna mõju minu arengule ja täiskasvanueale ja toitumisharjumustele. 

3. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
ERI VANUSES LAPSE JA TEMA PERELIIKMEGA
SUHTLEMINE, SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAMINE,
EFEKTIIVSED NÕUSTAMISTEHNIKAD
Koolitaja: Sirli Kivisaar
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
Nõustamistehnikate harjutamine.

Teooriaõppe teemad:
– Nõustamistehnikad lapsevanema nõustamisel lapse ja pere söömise osas.
– Laste sööma motiveerimine – erinevad meetodid.
– Lapse väärkohtlemine ja lastekaitse.

Praktikaõppe teemad:
– Suhtlemise ja nõustamise tehnikate harjutamine.
– Eneseanalüüside arutelud teemal: pere mõju toitumisharjumuste kujunemisele.

Praktika töökeskkonnas:
– Igas eagrupis lapse ja/või tema pere nõustamine, sh jätkunõustamised

4. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPSE TOITUMINE JA LAPSE NING PERE TOITUMISNÕUSTAMINE
Koolitajad: Triin Muiste, Sirli Kivisaar ja Annely Soots
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
– Toitumisnõustamise aluste kordamine, õppematerjalide läbitöötamine ja videoloengute kuulamine.
– Eri vanusegrupis lapse toitumisnõustamine: imiku lisatoit ja näputoit; väikelapse toitumine; koolieeliku toitumine; kooliealise lapse ja nooruki toitumine.
– Söömishäirete teema kordamine.

Teooriaõppe teemad (Sirli Kivisaar):
– Lapse toitumise hindamine: olulised hindamise aspektid, hindamisvormi kasutamine.
– Meeltepõhine toitumine.
– Söömiskäitumise eripärad erinevates eaperioodides.
– Söömishäirete äratundmine ja nende ennetamine.

Praktikaõppe teemad (Triin Muiste või Annely Soots):
– Lapse menüü analüüs ja menüü koostamine lapsele/perele.

Iseseisev töö:
– Väikelapse või koolieeliku menüü koostamine: ühe nõustatud pere jaoks koostatud kahe- või kolmepäevane menüü, kus on näidatud ära, kuidas konkreetne laps võiks päeva jooksul süüa.    
– Õppematerjali läbitöötamine: vastavad peatükid „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatust.

5. õppetsükkel

Esimene õppepäev
ÜLEKAALULISE JA RASVUNUD LAPSE JA TEMA PERE NÕUSTAMINE
Koolitaja: Annely Soots ja Triin Muiste
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
Kehakaaluga seotud õppematerjali ja toitumisnõustamise juhiste läbitöötamine.

Teooriaõppe teemad:
– Ülekaalulisuse probleem lapseeas.
– Ülekaalu nõustamine erinevas vanuses laste puhul.

Praktikaõppe teemad:
– Toitumisnõustamise praktikum.

Praktikaõpe töökeskkonnas:
– Ühe kaalujuhtumi nõustamine tulemuste saavutamiseni (kolm nõustamisseanssi).

Iseseisev töö:
– kahepäevase menüü koostamine ülekaalulisele lapsele ja tema perele.
– Õppematerjali läbitöötamine: ülekaalulisus lapseeas, kaalulangetamise toitumisnõustamise juhis lapse ja pere nõustamisel.
Teine õppepäev
LASTE JA NOORUKITE VAIMSED PROBLEEMID JA TOITUMISNÕUSTAMINE
Koolitajad: Sirli Kivisaar
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
Toitumisnõustamise juhis vaimse tervise toetamiseks.

Teooriaõppe teemad:  
– Õppimise, käitumise, tähelepanu- ja keskendumishäirete seos toitumisega.
– Aktiivsus ja tähelepanuhäire ja toitumise seosed, toitumisnõustaja pädevus ja edasisuunamise/koostöö vajaduse väljaselgitamine.

Praktikaõppe teemad:
– Toitumisnõustamise praktikum.

Iseseisev töö:
– Teooriatöö küsimustele vastamine.
– Õppematerjalide läbitöötamine: ETTA toitumisnõustamise juhis vaimse tervise toetamiseks.

6. õppetsükkel

Esimene õppepäev
LASTEASUTUSED LAPSE SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAJANA
Koolitaja: Ülle Prommik
Teooriaõppe teemad:
– Lasteasutuse mõju eri eas laps toitumisele.
– Lasteasutuste menüüde parendusvõimalused, toitumisnõustaja roll.

Praktikaõppe teemad:
– Juhtumite arutelud: koostöö lasteasutustega ja muutuste suunamine, toitumisnõustaja suutlikkus ning pädevus.       
Teine õppepäev
MÄNGULISED TEHNIKAD LASTELE TERVISLIKU TOITUMISE ÕPETAMISEKS
Koolitaja: Sirli Kivisaar
Praktikaõppe teemad:
– Mängulised tehnikad, mille abil õpetada lastele tervislikku toitumist koolis, lasteaias, eravastuvõttudel.
– Mänguliste vahendite kasutamine laste nõustamisel (käpiknukud, lauamängud, loovterapeutilised lähenemised jne), erinevad mängulised vahendid.
– Meeltepõhine toitumine.

 7. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
SELEKTIIVNE EHK VÄLTIV SÖÖMISKÄITUMINE
Koolitajad: Sirli Kivisaar, Karin Järvis
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
– Õppematerjali läbitöötamine:
— „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatu peatükk,
— ETTA juhis valiva söömiskäitumise korral toitumisnõustamiseks.

Teooriaõppe teemad (Karin Järvis):
– Selektiivne söömine ehk vältiv söömiskäitumine.
– Erinevad lähenemised lapse paremini ja rohkemaid toite sööma saamiseks.
– Vältiv-piirav söömishäire ja toitumisnõustaja pädevus selle äratundmisel ning abi saamiseks edasisuunamisel.
– Pere nõustamine lapse söömisprobleemide korral.

Praktikaõppe teemad (Sirli Kivisaar):
-Toitumisnõustamise praktikum, erinevad juhtumid.

8. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
TOIDULISANDID LAPSELE, LASTE TOITUMISNÕUSTAJA KOMPETENTS
Koolitaja: Eliisa Hermlin, Annely Soots ja Triin Muiste
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
– Ühe nõustamisseansi video ja -analüüsi esitamine.
– Õppematerjalide läbitöötamine:
– – ETTA toitumisnõustamise juhised toidulisandite soovitamiseks.
– – Vitamiinid ja mineraalained – kordamine.

Teooriaõppe teemad (Eliisa Hermlin):
– Toidulisandi valimine lapse toidulaual puudujääkide likvideerimiseks, toitumisnõustaja kompetents.

Praktikaõppe teemad (Annely Soots ja Triin Muiste):
– Toitumisnõustamise praktiline harjutamine.

Iseseisev töö:
Teooriatöö toidulisandite koht

9. õppetsükkel 

Kaks õppepäeva
LAPSE JA PERE TOITUMISNÕUSTAMISE PRAKTIKA, ARVESTUS
Koolitajad: Sirli Kivisaar, Triin Muiste ja Annely Soots
Praktikaõppe teemad:
– Juhtumianalüüsid.
– Lapse ja pere nõustamise seansside vaatlemine ja läbiviimine.

Arvestuse saamiseks on vajalik ühe enda jaoks väljakutseks osutunud juhtumi esitlemine.   

Samuti peab olema esitatud õppe ajal nõustatud 4 kliendi nõustamise analüüs: lisatoitu saava imiku, väikelapse, eelkooliealise lapse pere ja kooliealise lapse nõustamise, sh ühe ülekaalulise lapse pere nõustamise analüüs.