Laste toitumisnõustaja õpe

↑ Algavad kursused (kliki peale, et näha täpsemat kirjeldust ning ajakava) ↑
Miks õppida laste toitumisnõustajaks?
  1. Suurenev vajadus eriala spetsialistide järele: Laste tervis ja toitumine on tänapäeval üha olulisemad teemad. Spetsialiseerumine laste toitumisele vastab kasvavale nõudlusele spetsialistide järele, kes oskavad pakkuda asjatundlikku nõustamist lastega peredele.
  2. Professionaalse arengu võimalus: Spetsialiseerumine laste toitumisnõustajaks avardab sinu teadmisi ja oskusi muutes sind oma valdkonnas veelgi hinnatumaks ja konkurentsivõimelisemaks.
  3. Mõju tulevikule: Tervisliku toitumise harjumuste juurutamine juba lapsepõlves mõjutab positiivselt laste tervist ja elukvaliteeti kogu nende edaspidiseks eluks. Sinul on võimalus aidata kujundada tervemaid tulevikupõlvkondi.
  4. Põhjalik ettevalmistus: Meie kursus annab sulle põhjaliku ettevalmistuse ja praktilised oskused, et pakkuda tõhusat ja teaduspõhist toitumisnõustamist lastega peredele.
  5. Personaalne lähenemine: Võrreldes täiskasvanutega on laste toitumisel teatavad eripärad. Õppides laste toitumisnõustamist saad pakkuda lapse vajadustest lähtuvat personaalset nõustamisteenust.

LASTE TOITUMISNÕUSTAJA õpe

LÜHITUTVUSTUS: Laste toitumisnõustaja õpe on täiendkoolitus praktiseerivatele toitumisnõustajatele, kes soovivad spetsialiseeruda laste toitumisnõustamisele. Kursuse lõpetanu on saanud põhjaliku ettevalmistuse, mis võimaldab pakkuda asjatundlikku toitumisnõustamist lastega peredele toetades sel viisil laste tervist ja arengut.

TOIMUMISE AEG JA KOHT: Laste toitumisnõustaja õppe auditoorne osa koosneb kahepäevastest tsüklitest kord kuus. Õpe kestab 8 kuud (16 õppepäeva) ning toimub veebipõhiselt läbi Zoomi. Kõikide õppepäevade algus on 9.30. Õppepäeva orienteeruv lõpp on 16.00-16.30. Õppepäeva pikkus on 8 tundi, millele lisandub iseseisev praktiline nõustamine ja kodutööde tegemine. 

ÕPE ON TASULINE: Õppetasu on 1280 eurot (tasumine kuumaksetena 160 eurot kuus). 

KUIDAS TULLA ÕPPIMA: Õppe eelduseks on Tervisekoolis või mõnes teises koolis toitumisnõustaja õppe läbimine ning 15 kliendi toitumisnõustamise kogemus (sh vähemalt 5 toitumise probleemiga lapse või tema pereliikme nõustamine) ning soovitatavalt lastega töötamise või lapse kasvatamise kogemus.

Kooli astudes esitab õppija vabas vormis avalduse (peavad olema märgitud õppija isikukood, aadress, telefoninumber, arve info jm) ja koopia toitumisnõustaja õppe lõputunnistusest (kui on õpitud mujal kui Tervisekoolis).

Lisainformatsiooni küsi telefonil +372 53 451 065 (Mari-Liis Väli) ning e-kirja teel aadressilt vali.mariliis@gmail.com. Kursusele registreerimiseks vajalikud dokumendid saada silvia@tervisekool.ee

Muu oluline info:

Õppe maht on kokku 320 tundi (sh 68 t teooriaõpet videoloengutena, 16 t teooria- ja praktikaõpet, 96 t praktikaõpet koolikeskkonnas, 70 t praktikat töökeskkonnas, 70 t iseseisvat tööd)

KOOLITAJAD

Enamus koolitajatest on raamatu „Laste toitumine ja tervis“ 2024. aasta väljaande autorid ning mitme lapse emad.

Sirli Kivisaar, funktsionaalse toitumise terapeut ja mänguteraapia eestvedaja ning maaletooja Eestis, on aidanud parandada lugematute laste elukvaliteeti. Tänu põhjalikele teadmistele mänguteraapiast suudab Sirli pakkuda uuenduslikke lahendusi ka toitumiskäitumise probleemidele.

Tervisekooli juht ja koolitaja Annely Soots on kolme lapse ema ja kaheksa lapse vanaema. Tema rikkalik kogemus laste toitumise ja söömiskäitumise probleemidega ning teadmised psühholoogia, arstiteaduse ja toitumise vallas teevad temast vaieldamatult oma ala hinnatud spetsialisti.

Toitumisterapeut ja MTÜ Meelte Kool eestvedaja Triin Muiste on töötanud sadade laste ja nende vanematega, tegeldes erinevate toitumisprobleemidega ning rakendades mitmeid lähenemisviise nende lahendamiseks. Lisaks koolitab Triin lasteaia- ja koolikokkasid, et parandada laste toitumisharjumusi haridusasutustes.

ÕPPEPÄEVADE SISU LÜHITUTVUSTUS

1. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPSE ARENG, ERI VANUSES LAPSEGA SUHTLEMINE
Koolitajad:
Annely Soots ja
Sirli Kivisaar
Iseseisev töö enne õppepäeva toimumist:
– Arengupsühholoogia õppematerjali läbitöötamine.

Teooria- ja praktikaaõppe teemad:
Esimene õppepäev, koolitaja Annely Soots
– Arengupsühholoogia, laps erinevates eaperioodides.
– Erinevad arenguteooriad.
– Lapse areng, seda mõjutavad faktorid.
Teine õppepäev, koolitaja Sirli Kivisaar
– Suhtlemine erinevates eaperioodides lastega.Erinevas eaperioodis laps ja tema söömine.
– – Suhtlemine eri eas lapsega ja lapse söömisprobleemide korral.
– Praktilised harjutused.

Iseseisev töö:
– Teooriatöö küsimustele vastamine.

2. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPS PERES, PEREPSÜHHOLOOGIA, SUHTLEMINE LAPSEGA
Koolitajad:
Pereterapeut Helmer Hallik ja
Annely Soots
Teooria- ja praktikaõppe teemad:
Esimene koolipäev, koolitaja pereterapeut
– Perepsühholoogia ja perenõustamine.
– Pereteraapiasse suunamise vajadus.
– Juhtumite näited.
Teine päev, koolitaja Annely Soots
– Laps peres (pere lapse vajaduste rahuldajana, erinevad kasvatuse tüübid, suhtlemine peres).
– Lapse ja pere nõustamise eripärad.
– Söömisharjumuste kujunemine ja muutumine/muutmine perekonnas.
– Juhtumite näited.

Iseseisev töö:
– Eneseanalüüs – päritoluperekonna mõju minu arengule ja täiskasvanueale ja toitumisharjumustele. 
– Õppematerjali läbitöötamne: Perekond lapse vajaduste rahuldajana ja erinevad kasvatuse viisid. Suhtlemine lapse ja perega. EV seadusandlus.

3. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
ERI VANUSES LAPSE JA TEMA PERELIIKMEGA SUHTLEMINE, SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAMINE, EFEKTIIVSED NÕUSTAMISTEHNIKAD
Koolitaja: Sirli Kivisaar
Teooriaõppe teemad:
– Nõustamistehnikad lapsevanema nõustamisel lapse ja pere söömise osas.
– Laste sööma motiveerimine – erinevad meetodid. – Lapsevanema õpetamine toitu valmistama, last sööma motiveerima jms – meetodid, kuidas seda teha.
Lapse väärkohtlemine ja lastekaitse.

Praktikaõppe teemad:
– Suhtlemise ja nõustamise tehnikate harjutamine.
– Eneseanalüüside arutelud teemal: pere mõju toitumisharjumuste kujunemisele.

Praktika töökeskkonnas:
– Igas eagrupis lapse ja/või tema pere nõustamine, sh jätkunõustamised.
Praktikaõpe töökeskkonnas:
– Igas eagrupis lapse ja/või tema pere nõustamine, sh jätkunõustamised

Iseseisev töö:
Õppematerjali läbitöötamine: suhtlemistehnikad ja nõustamistehnikad.

4. õppetsükkel

Kaks õppepäeva
LAPSE TOITUMINE JA LAPSE NING PERE TOITUMISNÕUSTAMINE
Koolitajad: Triin Muiste, Sirli Kivisaar ja Annely Soots
Teooriaõppe teemad:
– Eri vanusegrupis lapse toitumisnõustamine: imiku lisatoit ja näputoit; väikelapse toitumine; koolieeliku toitumine; kooliealise lapse ja nooruki toitumine.
– Meeltepõhine toitumine.
– Söömiskäitumise eripärad erinevates eaperioodides.
– Söömishäirete äratundmine ja nende ennetamine.
– Lapse toitumise hindamine: olulised hindamise aspektid, hindamisvormi kasutamine.

Praktikaõppe teemad:
-Juhtumianalüüsid ja ajurünnak söömishäirete ennetamise teemal.

Iseseisev töö:
– Väikelapse või koolieeliku menüü koostamine – ühe nõustatud pere jaoks koostatud menüü, kus on näidatud ära, kuidas konkreetne laps võiks päeva jooksul süüa.    
– Õppematerjali läbitöötamine: vastavad peatükid „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatust.

5. õppetsükkel

Esimene õppepäev
ÜLEKAALULISE JA RASVUNUD LAPSE JA TEMA PERE NÕUSTAMINE
Koolitaja: Kati Lüüs-Ploomipuu
Teooriaõppe teemad:
– Ülekaalulisuse probleem lapseeas.
– Ülekaalu nõustamine erinevas vanuses laste puhul.

Praktikaõppe teemad:
– Juhtumianalüüsid.

Praktikaõpe töökeskkonnas:
– Ühe kaalujuhtumi nõustamine tulemuste saavutamiseni.

Iseseisev töö:
– Menüü koostamine ülekaalulisele lapsele ja tema perele.
– Õppematerjali läbitöötamine: ülekaalulisus lapseeas, kaalulangetamise toitumisnõustamise juhis lapse ja pere nõustamisel.
Teine õppepäev
LASTE JA NOORUKITE VAIMSED PROBLEEMID JA TOITUMISNÕUSTAMINE
Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Karin Järvis
Teooriaõppe teemad:  
– Õppimise, käitumise, tähelepanu- ja keskendumishäirete seos toitumisega.
– Aktiivsus ja tähelepanuhäire ja toitumise seosed, toitumisnõustaja pädevus ja edasisuunamise/koostöö vajaduse väljaselgitamine.

Praktikaõppe teemad:
– Juhtumianalüüsid.

Iseseisev töö:
– Teooriatöö küsimustele vastamine.
– Õppematerjalide läbitöötamine: ETTA toitumisnõustamise juhis vaimse tervise toetamiseks.

6. õppetsükkel

Esimene õppepäev
LASTEASUTUSED LAPSE SÖÖMISKÄITUMISE MÕJUTAJANA
Koolitaja: Ülle Prommik
Teooriaõppe teemad:
– Lasteasutuse mõju eri eas laps toitumisele.
– Lasteasutuste menüüde parendusvõimalused, toitumisnõustaja roll.

Praktikaõppe teemad:
– Juhtumite arutelud: koostöö lasteasutustega ja muutuste suunamine, toitumisnõustaja suutlikkus ning pädevus.       
Teine õppepäev
MÄNGULISED TEHNIKAD LASTELE TERVISLIKU TOITUMISE ÕPETAMISEKS
Koolitaja: Sirli Kivisaar
Praktikaõppe teemad:
– Mängulised tehnikad, mille abil õpetada lastele tervislikku toitumist koolis, lasteaias, eravastuvõttudel.
– Mänguliste vahendite kasutamine laste nõustamisel (käpiknukud, lauamängud, loovterapeutilised lähenemised jne), erinevad mängulised vahendid.
– Meeltepõhine toitumine.

 7. õppetsükkel

Esimene õppepäev
SELEKTIIVNE EHK VÄLTIV SÖÖMISKÄITUMINE
Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Karin Järvis
Teooriaõppe teemad:
– Selektiivne söömine ehk vältiv söömiskäitumine.
– Erinevad lähenemised lapse paremini ja rohkemaid toite sööma saamiseks.
– Vältiv-piirav söömishäire ja toitumisnõustaja pädevus selle äratundmisel ning abi saamiseks edasisuunamisel.

Praktikaõppe teemad:
-Juhtumianalüüsid.

Iseseisev töö:
– Õppematerjali läbitöötamine: „Laste toitumine ja tervis“ 2024 raamatu peatükk, ETTA juhis valiva söömiskäitumise korral toitumisnõustamiseks.
Teine õppepäev
TOIDULISANDID LAPSELE, LASTE TOITUMISNÕUSTAJA KOMPETENTS
Koolitaja: Eliisa Hermlin
Teooriaõppe teemad:
– Toidulisandi valimine lapse toidulaual puudujääkide likvideerimiseks, toitumisnõustaja kompetents.

Praktikaõppe teemad:
– Juhtumianalüüsid.

Iseseisev töö:
– Teooriatöö.
– Õppematerjalide läbitöötamine: ETTA toitumisnõustamise juhised toidulisandite soovitamiseks.

8. õppetsükkel 

Kaks õppepäeva
LAPSE JA PERE TOITUMISNÕUSTAMISE PRAKTIKA, ARVESTUS
Koolitajad: Sirli Kivisaar ja Annely Soots
Praktikaõppe teemad:
– Juhtumianalüüsid.
– Lapse ja pere nõustamise seansside vaatlemine.

Arvestuse saamiseks on vajalik ühe enda jaoks väljakutseks osutunud juhtumi esitlemine.