Lihtsad toitumissoovitused veresuhkru tasakaalustamiseks

Järgida tervisliku ja tasakaalustatud toitumise soovitusi kõikide põhitoitainete osas – valgud, rasvad ja süsivesikud

Suurendada värske toidu osakaalu, et saada vitamiine, mis kuumutamisel häviksid.

Süüa regulaarselt viis korda päevas (kolm põhitoidukorda ja kaks vahepala) – see kiirendab ainevahetust, hoiab veresuhkru tasakaalus ja vähendab korraga söödavaid koguseid.

Igal toidukorral kontrollida süsivesikute hulka ja nende tüüpi eelistades madala glükeemilise koormusega, st veresuhkru taset vähem mõjutavaid süsivesikuid:

  • Jätta toiduvalikust välja suhkur, saiakesed, magusad küpsised, kuivatatud puuviljad jms.
  • Jätta toiduvalikust välja kõrge glükeemilise koormusega maiustused, leida nende asemele tervislikud ja kaalusõbralikud alternatiivid. Parimaks magustoiduks on vähem magusad puuviljad ja marjad
  • Juua toidukordade vahel vett vältides mahlu ja karastusjooke, piirata alkoholi, eriti õlle ja magusate alkohoolsete jookide tarbimist.
  • Suurendada madala glükeemilise koormusega köögiviljade tarbimist salatitena, aurutatult, suppides jm moel.
  • Lülitada menüüsse kaunviljad, sealhulgas läätsed, samuti pähklid ja seemned.