Tervisliku toitumise alused ja toidu valmistamine Tallinn nädalavahetustel september 2020

Algus: 19.09.2020

Lõpp: 22.11.2020

Kohtade arv: 25

Maksumus: 465€ (155 eurot kuus)

Toimumise koht: Pirita tee 26c-33, Tallinn

Registreerimine:

merike@tervisekool.ee, +372 7441 340

Kursused toimuvad kahepäevaste tsüklitena Tervisekooli ruumides Pirita tee 26c-33. . Kõikide õppepäevade algus on 9.30. Õppepäeva orienteeruv lõpp on 16.00-16.30. Õppepäeva pikkus on 8 tundi. Loe lisa SIIT.

Õppekava

TERVISLIKU TOITUMISE ALUSED JA TOIDU VALMISTAMINE

  • Kokku 48 tunditeooria- ja praktikaõpet (26h/22h vastavalt).
  • Õpilane saab palju lisalugemist ja toiduretsepte.
  • Hind 465 eurot (kolmes osas, a´155 eurot).
  • Igal õppepäeval valmistatakse koos toidud (lõunasöök ja vahepalad).

Sobib kõigile, ei pea jätkama toitumisnõustaja õppega. Koolitusel käsitletakse nii tervisliku toitumise aluseid kui õpetatakse neid praktikas rakendama. Koolituse hind sisaldab lisaks koolituse ja õppematerjalide ning käibemaksule ka valmistatava toidu maksumust. Igal õppepäeval valmistatakse koos õpetajaga mitmeid eineid. Soovijad saavad edasi õppida TERVISENÕUSTAJAKS TOITUMISE ALAL.

ÕPPEPÄEVAD, ÕPETAJAD & ÕPPEPÄEVADE SISU LÄHITUTVUSTUS

19. – 20. september 2020
1. tsükkel – Tasakaalustatud tervisliku toitumise alused.

  • 1. päev. TEOORIA. Annely Soots. Toitumispüramiidid ja tervisliku tasakaalustatud toitumise alused. Erinevad toitumissoovitused. Toortoit ja küpsetatud toit. Erinevad toiduainegrupid ja nende tervislikkus. Põhitoitained, vitamiinid ning mineraalained, toidu lisaained. Erinevad süsivesikud ja nende mõju veresuhkrutasemele. Loomsed versus taimsed valgud ja rasvad.
  • 2. päev. PRAKTIKA. Hiie JärvaPille Javed, Eliisa Lukk või Triin Muiste. Köögivilja tarbimissoovitused ja taimetoidu hulga suurendamine menüüs – erinevad võimalused ja nipid läbi päevamenüü näidete. Fütotoitainete kasulikkus, taimetoitlus, veganluse ohud. Tervisliku toidu valmistamise meetodid ja toidunõud. Toiduhügieeni alused. Erinevad taimsed toiduained, toorsupid ning -salatid, salatiõlid. Praktika: Iseenda MENÜÜ ANALÜÜS toitumissoovituste järgi portsjonite alusel ning tasakaalus menüü koostamine.

31. oktoober – 1. november 2020
2. tsükkel – Tasakaalus menüü rasvade seisukohast.

  • 1 päev. TEOORIA. Annely SootsPille Javed või Triin Muiste. Tervisliku tasakaalustatud toitumise põhialuste kordamine. Valgurikkad toidud ja valgu vajadus. Rasvade vajadus ja menüü tasakaalustamine rasvade ja valkude seisukohast. Erinevad rasvhapped ja nenderohked toiduained. Seemnete ja pähklite tervistav toime, tarbimissoovitused. Erinevad õlid, rasvad ja võided /määrded. Õlide tootmine ja kvaliteet. Rasvade ja õlide kuumutamine, rafineerimine, suitsemispunktid. Hüdrogeenitud rasvad.
  • 2. päev. PRAKTIKA. Hiie Järva, Pille Javed, Eliisa Lukk või Triin Muiste. Rasvade poolest tasakaalus menüü teooria kordamine. Kala ja mereannid, tarbimissoovitused. Liha ja piimatooted, muna, siseelundid, tarbimissoovitused. Praktika: Erinevate rasvhapete ja nenderohkete toidugruppide kordamine, rasvade tasakaalu hindamine menüüs.

21. – 22. november 2020
3. tsükkel – Tasakaalus menüü süsivesikute seisukohast. Tervislik kehakaal.

  • 1 päev. SÜSIVESIKUD. Pille Javed. Tasakaalustatud toitumise alused rõhuasetusega süsivesikutele. Liht- ja liitsüsivesikud, nende tervislikkus, toitumissoovitused. Kiired ja aeglased süsivesikud, suhkrud ja kunstsuhkrud. Toiduainete GI ja GK, süsivesikurikaste toitude valimine, vajadus ja menüü planeerimine. Köögi- ja puuvili ning toortoit. Toiduainete GK leidmise harjutamine.
  • 2. päev. TERAVILI JA KAUNVILI. KEHAKAAL. Hiie JärvaTeravili ja kaunvili, nende tervislikkus. Pudrud, makaronid jt tooted. Suhkruliiast ja kõrgest kehakaalust tingitud terviseprobleemid. Kaalu langetamise üldpõhimõtted. GK-sõbralikud maiustused, vahepalad. Praktika: Tervisliku tasakaalustatud menüü koostamine, mis võtab arvesse ka toiduainete GK-d.