Toitumisteraapia

Tere tulemast ajakiri Toitumisteraapia veebikeskkonda! 

Siit leiad laia ja regulaarselt uueneva valiku toitumise ja toitumisteraapia põnevamaid teemasid käsitlevaid tõenduspõhiseid artikleid. Kõik artiklid on kirjutatud spetsialistide poolt või nende poolt kriitiliselt üle vaadatud.

Osad toitumiseteemalised artiklid on kättesaadavad tasuta. Kui soovid rohkem lugeda, saad valida kahe erineva lugejapaketi vahel:

  • 1 kuu hinnaga 3 eurot
  • 6 kuud hinnaga 10 eurot

Täpsem info artiklite juures. Head lugemist!

Hiljutised lisatud artiklid

Marjad sisaldavad tervist toetavaid fütotoitaineid flavonoide

Marjad (muidugi räägime vaid söödavatest marjadest) erinevad mitte ainult välimuse, vaid ka toitainete sisalduse poolest. Ometi on neil selles osas ka palju sarnast. Marjad sisaldavad tavaliselt rohkesti C-vitamiini, kaaliumi, kiudaineid ja mitmesuguseid fütotoitaineid. Samuti on marjades rikkalikult teisigi vitamiine ja mineraalaineid.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Suhkrut palmidelt

Palmid, keda Rootsi loodusteadlane Carl Linne kutsus taimeriigi printsideks, seostuvad meile sageli kaugete eksootiliste maadega. Tegemist on majesteetlike taimedega, kelle mitmekesisus ja arvukus on üllatavalt suur. Tänaseks on kirjeldatud üle 2600 palmiliigi 184 perekonnast. On ka mitmeid palmiliike, keda kasutatakse palmisuhkru tootmiseks. Suhkrut toodetakse peamiselt palmide õisikuvarte mahlast, meepalmi puhul aga tüvest.

Loe edasi

Fütotoitained osalevad detoksifikatsiooniprotsessis

Puutume igapäevaselt kokku õhus, vees, toidus, ravimites jm leiduvate ainetega, mida meie organismi sattununa käsitletakse toksiinide ehk mürkainetena. Õnneks suudab inimkeha niisuguste ühenditega, kui neid liiga palju pole, enamasti iseseisvalt toime tulla. Märguanneteks, et toksiinid tekitavad organismile probleeme, võivad olla näiteks pidev väsimus, peavalud, lihas- ja/või liigesevalud, sagenenud haigestumine külmetushaigustesse.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kiudaineterikas toit – abimees tervise hoidmisel

Süsivesikud on meie toidus esmase tähtsusega. Nad on hästi kättesaadavad, odavad, kõrge energeetilise väärtusega ja neid on lihtne säilitada. Süsivesikud on organismile oluliseks energeetiliseks materjaliks, samuti haakub süsivesikutega üks inimorganismi jaoks oluline “kuum” ühenditerühm – kiudained ehk mitteseeditavad süsivesikud.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Mõtteid söömishäiretest

Ainuüksi USA-s kannatab söömishäirete all 30 miljonit inimest ning iga 62 minuti järel sureb seal inimene söömishäire tagajärjel. Söömishäired on psühhiaatriliste häirete seas kõige suurema suremusmääraga. Tegemist on kurva statistikaga ning kindlasti on vaja küsida, mis põhjustab tänapäeval haigestumise kasvu.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Keha keskarvuti eest tuleb hoolt kanda!

Närvisüsteem, mille hulka kuulub ka aju, on kui juhtmevõrgustik, mille kaudu liigub infomatsioon keha erinevate osade vahel. Samamoodi nagu iga keerulise tehnilise seadme – näiteks arvuti puhul, võib ka närvisüsteemi töös miski rikki minna ja häireid esineda. Vaatleme üldiseid toitumispõhimõtteid, mis aitavad aju ja kogu närvisüsteemi edukat toimimist tagada.

Loe edasi

Vaimne tervis ja toitumine

Paljud inimesed kardavad oma vaimse tervise pärast, kuigi enamasti püütakse seda teiste (ja vahel ka iseenda) eest varjata. Meeleolu- ja ärevushäired ning mäluga seotud probleemid on aga paraku üsna levinud. Kas inimesel on võimalik ise oma vaimse tervise tugevdamiseks midagi võtta? Jagamegi teiega mõningaid lähenemisi, mida loodus- ja toitumisravi spetsialistid vaimse tervise toetamiseks kasutavad.

Loe edasi

Taimetoitluse head ja vead

Kuigi üldtunnustatud toitumisviisiks on segatoitlus, leidub meie hulgas arvukalt taimetoitlasi. Sageli peetakse taimetoitlust veidruseks ning vahel isegi suisa ohtlikuks. Püüan anda ülevaate sellest, mis on taimetoitlus, ning näidata, et õigesti korraldatuna on see ohutu ja ka tervislik.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi

Kaalu langetamine

Kaalu langetamiseks soovitatakse ja üritatakse kasutada paljusid erinevaid dieete, aga ka toidulisandeid. Mõnikord otsustatakse kaalulangetusmeetodiks valida kirurgia. Tegelikult on kõige lihtsam ja loomulikum kaalulangetuse meetod aga tervislik toitumine. Vaatame lähemalt, mida see endast kujutab ja tutvume kaalulangetusmeetoditega, mille mõju meie tervisele ei ole hea.

Loe edasi

Värske mahl või smuuti?

Nii smuutide kui mahlade tegemine muutub järjest populaarsemaks. Kuid ikka ja jälle kerkib üles küsimus, kumb on tervisele kasulikum. Värske mahl on tõeline toitainetepomm. Tänu kiudainete puudumisele annab mahl puhkust seedesüsteemile ning toitained imenduvad kiiremini organismi. Smuutidesse jäävad lisaks toitainetele ja veele ka kõik kiudained, kuid tänu kiudainete purustamisele on ka smuutit lihtsam seedida kui smuuti valmistamisel kasutatud vilju.

Loe edasi

Noored sööma!

Kui räägitakse laste toitumisest, siis keskendutakse peamiselt väikelapseeale, vähem tähelepanu pööratakse noorukitele. Samas aga taanduvad just noorukieas tervisliku toitumise harjumused oluliselt. 11.-15. eluaasta vahel väheneb puuviljade söömine, nii hommikusöökide kui ka vanematega koos söödud õhtusöökide sagedus, suureneb karastusjookide tarbimine.

Loe edasi

Melatoniin, selle tootmine ja sisaldus toitudes

Melatoniini ehk unehormooni eritab peamiselt käbinääre. See asub kahe ajupoolkera vahel ja meenutab kujult männikäbi, idamaades on käbinääret kutsutud kolmandaks silmaks. Melatoniini süntees toimub eeskätt öösel, siis toodetakse seda 10-20 korda rohkem kui päeval.

See sisu on nähtav ainult liitunud kasutajatele.
Logi sisse Liitu
Loe edasi